Dobri den!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Dobri den!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Dobri den!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

04 November 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Hey Leute!!
Ik ben sinds gisteravond wieder terug uit Praag en het was echt superleuk!! Hier volgt een verslag..

Judith, ik en 2 andere Niederlandische Praktikantinnen: Armanda en Saskia vertrokken donderdagochtend om ongeveer 9 uur uit Regensburg. De reis duurde dik 4 vier uur, en aangezien het nogal druk was in de trein kon maar 1 van ons zitten.. (Het was dus steeds doorschuiven van plek naar plek) Maar omdat we nu dus allemaal dicht opelkaar stonden begonnen we al snel met wat mensen te praten. (2 duitsers en 2 tsjechische) Het was echt heel gezellig, en we hebben toen zelfs een aantal tsjechische woorden geleerd! Geniaal was dat! Hoe je dat uitspreekt, dat is echt een vak apart! Maar natuurlijk altijd prachtig om daar een studie van te maken.. Overal staan streepjes op, en woorden eindigen vaak op een j. Maargoed, de volgende woorden hebben we toen toegevoegd aan ons vocabulair:
Dobri den: Goedendag
Tot ziens: Ahoy
Prominte: Sorry
En nog een paar die ik al niet meer herinner. (is ook geen wonder, haha!)
Toen we door tsjechie reisden zag je meteen dat het echt een stuk armer en vooral op het platteland behoorlijk vervallen was. Maar in Praag viel dat heel erg mee. Toen we aangekomen waren gingen we gelijk ons hostel zoeken. Dat was nog al een gedoe met al die rare straatnamen, en iedereen die geen woord engels of duits spreekt :S Maar we zijn er gekomen! Toen hebben we heel snel al onze bagage achtergelaten en zijn we de stad ingegaan. Ik voelde me al snel geroepen tot mijn bodyguard-functie na al die verhalen die ik heb gehoord van veel mensen die er al zijn geweest, haha! (Er lopen daar inderdaad ook een aantal merkwaardige types rond)
De binnenstad is echt heel mooi oud. Hele hoge gebouwen en supermooie kerken overal. (ik plaats straks foto´s) Toen hebben we natuurlijk de typische toerist uitgehangen en overal tig foto´s van gemaakt. Toen het avond werd begonnen we onze zoektocht naar een restaurant, wat uiteindelijk een tsjechisch restaurantje geworden is. En toen overkwam me iets heel aparts!! We hadden de menukaart gelezen en moesten toen dus gaan bestellen.. Ik wilde proberen in het engels mijn bestelling te doen, maar in plaats van engels kwam er alleen maar duits uit! Ik kon gewoon niet op de makkelijkste engelse woorden komen! Terwijl ik anders veel beter engels kan praten dan welke andere taal dan ook! (natuurlijk m.u.v nederlands)
Ik had het woord twee in het engels nodig en ik was echt zo hard aant brainstormen, maar het enige wat ik kon bedenken was:
Een, twee, drie
Ein, zwei, drei
en zelfs kon ik un, deux, trois bedenken, maar mijn engels was echt ver te zoeken! Intussen lagen Armanda, Saskia en Judith natuurlijk al helemaal dubbel, omdat er gewoon niets uitkwam! Vragen waar de wc was kon ik niet, dan zei ik gelijk, wo ist die Toilette? En dankjewel zeggen ging niet meer..het was echt een disaster! En die ober maar wat vragend kijken en wachten tot wij begekomen waren van ons lachen...O,o,o wat was dat genant! Ik heb toen ook gelijk besloten dat ik me de aankomende 3 dagen beter stil kon houden en de rest het woord kon laten doen.. (al hadden die ook ineens verassend veel problemen met engels..)

Na het eten hebben we de stad nog even verkend en zijn daarna terug gegaan naar ons Hostel. We hadden een 10 persoons kamer, maar die nacht hebben we er op een merkwaardig kereltje na, met z´n vieren geslapen. Dat was dus heel fijn! ´s Ochtends konden we ook in ons Hostel ontbijten en daar was de kok heel toevallig nederlands (waar ik dus weer mee kon praten :S) haha!
Daarna wilden we weer gaan betalen voor de volgende nacht, maar er bleek toen dat er wat fout was gegaan met onze reservering, en we daarom niet meer op diezelfde kamer konden slapen.. We moesten toen zelfs splitsen: Saskia sliep met 9 anderen op een kamer, en Judith, Armanda en ik sliepen bijelkaar ook op een 10persoons kamer.
Maargoed, die dag hebben we best veel gedaan: We zijn naar het museum van Dali en Mucha geweest, we zijn naar een heel groot paleizencomplex geweest, daar was het ook echt zooo mooi! (hebben we uiteraard weer vaak vastgelegd) En ´s avonds hebben we grieks gegeten. Het viel ons trouwens nogal tegen hoe goedkoop alles er was. Ik denk omdat Praag best toeristisch is..

Nadat we gegeten hadden, leek het ons een geniaal idee om een thaise massage te nemen. Dat was ook echt vernieuwend! We liepen daar naar binnen en moesten gelijk onze schoenen uitdoen, en er kwamen overal thaise mensen aangewandeld om ons te ontvangen. We kwamen een kamer binnen waar alle ruimtes met gordijnen waren afgebakend. Daar moesten we eerst een prachtig thais broekje en tshirtje aandoen, en daarna kwamen ze weer.. (haha, ik moet er nog steeds heel hard om lachen nu ik dit opschrijf, wat het was echt een vernieuwende ervaring!)
Moest ik daar op een matras op mij zij gaan liggen en toen begon het! hahaha, er werden echt spieren gemasseerd die ik niet wist dat ik die had, en om de zoveel tijd knakte er vanalles aan mijn lichaam! (mijn tenen, mijn vingers, mijn rug, mijn nek!) Ik werd in bochten gewrongen waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat kon! Bij Saskia heeft zelfs een thais vrouwtje over haar rug gelopen, hahaha! Ze gingen echt professioneel te werk en het was ook echt (al klinkt dat niet zo) heel ontspannend! Met zo´n rustgevende geur en muziekje op de achtergrond. Na die tijd voelde ik me volledig los en lenig, echt voor herhaling vatbaar, haha! :D

Maargoed, s´avonds zijn we ook nog naar de bios geweest en dat was ook echt briljant! Die film die we keken was echt te grappig! (Superbad) Het ging ook nergens over, maar we hebben onze buikspieren toen wel weer flink gekweekt :D

Zaterdag zijn we nog de stad ingegaan en heb ik mijn afdingkunsten in de groep gegooid en smiddags om 17 uur vertrok onze trein ook alweer naar Regensburg. In de trein hebben we toen ook nog 2 braziliaanse meisjes ontmoet. Ze zijn ook in Regensburg voor hun stage, dus die zien we hier nog wel vaker :D

Dat waren mijn dagen in Praag geloof ik wel! Heb ook wel weer een behoorlijk verhaal opgeschreven, dus hoop dat het niet te langdradig is geworden! Morgenvroeg moet ik weer werken, dus dan begint het zware leven weer, haha! Ik zet er deze week nog wel een keer een update op. Hoe is het met jullie?

liefs!

PS: De batterijen van mijn camera begeven het zojuist, dus dan komen de foto´s waarschijnlijk morgen!

  • 04 November 2007 - 19:42

    Padre&Madre:

    Hallo Floepie,

    Je bent weer lekker bezig! Mooi soort.
    Fijn dat je weer op je honk bent en leuk dat je weer ervaringen rijker bent. Ga binnekort schuddebuikjes kopen.
    hahahaha
    Have fun! Het is zo kerst!
    CU Padre et Madre

  • 04 November 2007 - 20:04

    Arman:

    je vergeet het belangrijkste woord wat je geleerd hebt te vermelden :p
    HLAVNI NADRAZI! (de zet met zo'n kriebel erop)
    hej meid, succes deze week met werken en AHOJ!
    ga ik morgen lekker genieten van een weekje Servië :D

  • 05 November 2007 - 16:40

    E-line:

    Hey Vero-nike, wat is 1,2,3 in het Engels?? :P
    Enig snuit deze verhalen! Thanks!
    Kusjes, denk aan jou!!
    xEline

  • 05 November 2007 - 22:44

    Steve:

    Geniaaaal NICOOO!! ik bel je binnenkort wel weer :D om lekker bij te kletsen haha!
    kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Stage zuid-Duitsland

Stage in Regensburg!!

Recente Reisverslagen:

02 April 2009

Finland!!

27 November 2007

Terug uit Salzburg!

10 November 2007

Ree essen

04 November 2007

Dobri den!!

26 Oktober 2007

Entschuldigung!!
Veronique

Stage in Regensburg!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 46478

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 11 Februari 2010

Tanzania, Turiani Hospital :)

07 September 2007 - 01 Februari 2008

Stage zuid-Duitsland

Landen bezocht: