Entschuldigung!! - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Entschuldigung!! - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Entschuldigung!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

26 Oktober 2007 | Duitsland, Regensburg

Mensen, entschuldigung dat ik weken lang niets van me heb laten horen over deze site! Haha, al was ik wel even thuis om alles in levende lijve te vertellen..Maar ik heb in die 3 dagen helaas niet iedereen kunnen zien.. :( Ik ben de 17e dus naar huis gegaan voor de bruiloft van mijn nicht, wat heel nice was! Kon er absoluut van genieten de familie weer te zien :D En de 21e ging ik alweer terug! Nu viel me het afscheid toch wat zwaarder dan de eerste keer.. Ik miste jullie de afgelopen dagen meer dan voor de 3 dagen dat ik weer in Nederland was..Heb geen metal-breakdown gehad hoor, zo erg was het gelukkig niet. Steeds onder het werken was ik naar mijn idee wat afwezig, en denkend aan hoe leuk het was in die Niederlande, en dat ik ook wel weer graag in Grunn wil wonen..Dan waren er zelfs nog Kollega´s die zeiden dat ik weer helemaal straalde na die dagen! Haha, waar die straling dan vandaan kwam, weet ik ook niet :S

Maargoed toen ik terug kwam in Regensburg zijn the parents en Melis meegekomen en heb ik ze de stad laten zien. Dat was ook heel nice, maar helaas gingen ze na 2 dagen ook alweer weg. En niet te geloven dat het weer in zo´n korte tijd zo erg kan veranderen! Het was ineens heel erg koud, (handschoenen en sjaal koud!) En onderweg hadden we zelfs al de eerste natte sneeuw! 40 km verderop was ook al 20 cm sneeuw gevallen. Daar moet ik wel ff aan wennen, maar het heeft ook wel iets gezelligs! Alles wordt (nu al!) kerstig ingericht, kaarsjes, de winkels liggen vol met kerstversiering, in de straten de eerste versiering.. En dan na te gaan dat het over 2 maanden pas kerst is! Ze zijn hier vast enigzins vroeg omdat ze niet aan sinterklaas doen (helaas). Heb al een paar kilo pepernoten in Nederland ingeslagen, die nu al bijna op zijn (A) Misschien ook maar goed dat ze ze hier niet verkopen.

Ik had voor de afdeling ook een Nederlands pakket samengesteld, waar ze gelijk van begonnen te bunkeren, haha! Liepen ze met stroopwafels achter hun karretje van patient naar patient, erg grappig! De helft was de eerste dag al op. Al durfden ze de hagelslag en vlokken toen nog niet aan..(ze weten niet wat ze missen!) De eerste dag dat ik weer aan het werk ging, moest ik weer heel erg wennen aan de taal! (had ik totaal niet verwacht na een weekje alleen maar nederlands praten) Maar nu gaat het alweer als vanouds :)

Ik kan me eigenlijk niet meer echt herinneren wat ik voor dat ik naar Nederland ging het uitgevoerd, dus daar kan ik geen verslag van maken.. Oja, gisteren mijn feedbackrunde! Hahaha, TE grappig hoe dat er altijd aantoe gaat! In duitsland is het niet gebruikelijk om elke week feedback te krijgen, maar alleen een tussengesprek en een eindgesprek te hebben. Dus van mijn feedbackrundes is iedereen altijd op de hoogte, en ze denken geloof ik ook dat het heel wat voorstelt. Als ik dan mijn begeleider het kantoortje van het afdelingshoofd binnen loop, en daar zijn toevallig Krankenschwesters of het afdelingshoofd, dan pakt iedereen als een gek zijn boeltje op, en vertrekt! Zon officieel gesprek is het totaal niet, maar wel prachtig om dat te observeren! Liep ik gisteren even snel uit haar kantoortje naar de stationszimmer om het Dienstplan op te halen, en toen wilde een Kollega me wat vragen..Brak ze halve wege haar zin af en zei: Ooo, entschuldigung! Du hast jetzt naturlich deine Feedbackrunde! Durft ze me niets meer te vragen, hahaha! Maargoed, ik kreeg mijn feedback van het begin van vorige week en de laatste 2 dagen. Irina, wat als altijd alleen maar positief!:
Als je iets nieuws leert, ga je net zolang door tot je het helemaal gelukt is! En je gaat zo goed met de Angehorigen om! Toen vertelde ze hoe het sochtends ging met de verdeling van de scholieren onder de Krankenschwesters.. (Met wie ze dan samenwerken) Zegt ze dat het vaak zo gaat: Ich nehme die Vronie, Ich nehme die Vronie! En dat zij dan mooi kan zeggen: Schade, ich habe Vronie schon! hahaha, ik lag echt compleet dubbel toen ik dat hoorde! En op het laatst voegde ze er natuurlijk weer aan toe: `Du bleibt hier noch bis der 25e Januar, nichtwar? Du willst nicht irgendwo anderes hin?!

Maargoed, ik kap weer..Vanaf nu zal de site vanaf nu weer netjes bijhouden hoor! En hou me natuurlijk van jullie op de hoogte! Ik heb trouwens geregeld dat ik volgende week gewoon doorwerk, en mijn vakantie dan aanplak bij mijn kerstvakantie! Dat maakt dan 3 Wochen kerstvakantie!!!! Ik kom waarschijnlijk de 15e december alweer terug :D En volgend weekend ga ik naar Praag!! Heeel nice! Daar volgt uiteraard weer uitgebreid verslag van! liefs

  • 26 Oktober 2007 - 13:45

    Eline:

    Vero-nike!!! Ik mis jou :-(
    Ik vond heeeeel fijn dat je er was zaterdag bij het Gangweekend! Jeej:-)
    Succes meid!
    Keep up posted!
    xje van E-line

  • 26 Oktober 2007 - 13:56

    Steve:

    Verooo!! sorry dat ik zo plotseling weg was! :P maar ik heb zowaar in vaders auto gescheurd!! GENIAAL :D hahaha! ik kan absoluut genieten van nieuwe updates van jou! :D
    Veel liefs!!

  • 26 Oktober 2007 - 18:46

    Erwin:

    heey veronique! Vond het wel effe zo netjes om ook te reageren! Viel me wel tegen hoor dat je niet even een bakkie kwam doen bij me! Maarja zo goed ken je me niet en waarschijnlijk weet je niet eens waar ik woon! Maarja als je weer is in nederland bent hoor ik dat wel neem ik aan! Vind het nogal boeiend wat je daar aant doen bent dus wil er wel het een en ander in levende lijve van horen! Tot op msn! groetjes erwin

  • 27 Oktober 2007 - 17:49

    Jolanda:

    hoi nikky bij deze groetjes van ons allemaal uit hengelo
    mooi dat het daar zo goed gaat, nog veel succes gewenst met je stage
    liefs van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Regensburg

Stage zuid-Duitsland

Stage in Regensburg!!

Recente Reisverslagen:

02 April 2009

Finland!!

27 November 2007

Terug uit Salzburg!

10 November 2007

Ree essen

04 November 2007

Dobri den!!

26 Oktober 2007

Entschuldigung!!
Veronique

Stage in Regensburg!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 46476

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 11 Februari 2010

Tanzania, Turiani Hospital :)

07 September 2007 - 01 Februari 2008

Stage zuid-Duitsland

Landen bezocht: