Update 3 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Update 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

04 Oktober 2007 | Duitsland, Regensburg

Maargoed, wat heb ik de laatse tijd nog meer gedaan..Gisteravond wilden we dus weer een poging doen om weer naar het internetcafe te gaan, totdat we in de supermarkt ineens 2 groepsgenoten (van andere stageplaats) tegenkwamen, die een film gingen kijken en vroegen of we mee gingen. Dat hebben we toen dus gedaan. Was heel gezellig! Waarna we natuurlijk WEER de bus misten! Moesten we een half uur wachten terwijl het al laat was, en we er ook om 5 uur weer uit moesten. Vandaag werken was dan ook sehr anstrengend! Eergisteren had ik al een nacht van 5 uur (door laat te gaan slapen en vervolgens grotendeels wakker gehouden te worden door Nachbarn die tot de onchistelijke tijd van 4:30!! aan het feesten waren) Toen moest ik er na een half uur dus alweer uit! :( Beroerd, maargoed, nu is het weeekend!! Heb er vanmiddag na het werk gelijk gebruik van gemaakt. Ben gaan slapen (A) En toen mijn wekker om 18 uur ging, dacht ik: Scheize! 5 uur, weeeer werken.. Maar dat viel gelukkig mee :D
Al is het nog wel leuk hoor, maar altijd zoo vroeg! Was ook wel grappig: Als je de hele dag alleen maar duits moet praten op je werk, begin je ook wel wat duits te denken.. Toen vroegen Kollega´s ineens hoe een ´gefroren Eisteil´ in het Nederlands heet, en ik kwam gewoon niet op het woord koelelement..Dat was echt raar! Ik kon ook moeilijk zeggen, hmm..geen idee, haha, dus toen heb ik maar gewoon gezegd: Vriesblok, hahaha! Ze weten toch niet wat goed is ;)
En verder...Oja! Ganz vergessen! Het Oktoberfest in Muchen! We gingen zaterdag om 6 uur uit bed, omdat we om 7:30 de trein moesten halen. En natuurlijk HET BEELD dat we ervan hadden, kwamen we gelijk in de trein al tegen! Om half 8 gewoon iedereen al aan het Bier, aangeschoten, dronken usw! En natuurlijk IEDEREEEN in heidijurken en lederhosen! We vielen helaas behoorlijk uit de toon.. Eenmaal aangekomen in Muchen hadden we geen idee waar we heen moesten, dus hebben we maar gewoon de kudde lederhosen en heidijurken gevolgd, totdat we op een heeel groot veld aankwamen met: Supergrote tenten met tafels en banken, waar iedereen hutje mutje de ganzen Tag aan het drinken was. En een glas was dan ook echt een liter! Naast die grote tenten waren er heeeel veel kraampjes met bratwursten, kuchen en allemaal andere soorten essen. Daarbij kwam ook nog dat er een supergrote kermis was! Echt huge! We waren met zn vijven, en hadden het na de ochtend eigenlijk al wel weer gezien, dus wilden we het centrum van Munchen in gaan, waar we naar lang zoeken ook gekomen zijn :D Daar hebben we even gegeten en een Stadtbummel gemacht, en zelfs naar het museum geweest! Savonds weer terug in de trein waren echt alle duiters flink lam..heel grappig! Saskia en ik hadden een tijdje gepraat met wat jongens, erg grappig! Kreeg weer een visitekaartje, voor het geval we in de winter met hun mee wilde skieen. Uhh..ich gehe schon mit die Gruppe Ski fahren. Nou, dan moest ik maar zien ofzo! Kaartje weggooien dus! Vraag me af of ze uberhaupt nog iets van de reis onthouden hebben, haha!
En verder hebben we toegegeven aan onze verslaving (naja, meer mijn verslaving en Judith doet mee :D) We hebben een flinke bloemenvaas met ijs gegeten echt heeel lekker! Maar toen ik dus ijs aan het eten was, viel mijn oog ineens op de rasechte duitser! Een geniaal type! Het beeld ´duitser´ dat jullie hebben ;) Dat wilde ik natuurlijk meteen vastleggen! We hadden een geniale tactiek ontwikkeld! Judith ging bijv een paar meter voor de rasechte duitsers zitten/staan (alsof we een omgevingsfoto maakten) en ik deed alsof ik daar een foto van maakte, terwijl ik net over haar schouder flink ging inzoomen, en zo dus echt briljante foto´s heb kunnen maken! Ik probeer ze er zometeen op te zetten!
Poehé, nu heb ik wel weer genoeg getypt denk ik! :D Hoe gaat het met jullie?
liefs!

  • 04 Oktober 2007 - 23:16

    Yoop:

    Vero wat enig om je verhalen te lezen!:D K geniet echt mee hier :A Vooral van die kerel in het internetcafé, wat een gast!! Hahahah!! K blijf je volgen ;)
    xx Yoop

  • 05 Oktober 2007 - 10:07

    Hanneke:

    Muhahah egt een super Duitser jah;) Enig:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Regensburg

Stage zuid-Duitsland

Stage in Regensburg!!

Recente Reisverslagen:

02 April 2009

Finland!!

27 November 2007

Terug uit Salzburg!

10 November 2007

Ree essen

04 November 2007

Dobri den!!

26 Oktober 2007

Entschuldigung!!
Veronique

Stage in Regensburg!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 46475

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 11 Februari 2010

Tanzania, Turiani Hospital :)

07 September 2007 - 01 Februari 2008

Stage zuid-Duitsland

Landen bezocht: