Terug uit Salzburg! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Terug uit Salzburg! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Terug uit Salzburg!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

27 November 2007 | Oostenrijk, Salzburg

Ik ben weer terug uit Salzburg, en zelfs alweer an die Arbeit! Ik zal eerst ff een kort verslag maken: (kort is iets langer geworden dan gepland!)

Vrijdagmiddag na intervisie zijn Judith en ik in de trein gestapt naar Salzburg. We vonden het spectaculair om geen slaapplaats van te voren te plannen, en maar gewoon zouden zien waar we terecht kwamen. De reis duurde ongeveer 3 uur, we waren er dus om 18 uur savonds.. Toen besloten we eerst een kaart aan te schaffen zodat we in ieder geval wisten waar we de bordjes met: Zimmer frei moesten zoeken. Die Frau van de touristinfo gaf ons toen eigenlijk gelijk de tip naar een jugendhostel te gaan die zij kende, en dat voor de rest heel veel vol zat. Dus dat hebben we toen maar gedaan! Er was alleen nog plek op een tien-persoon kamer, maar we sliepen er maar met z´n vieren :D Toen we al onze spullen hadden gedropt, hadden we al best honger, dus besloten we de stad in te gaan om daar een restaurantje te zoeken wat uiteindelijk chinees is geworden. (lopend buffet :D) Toen we de rekening kregen, kregen we er geloof ik ook een bepaald soort schnaps bij wat echt heel lekker was! Toen begonnen ineens een paar mannen die ook in het restaurant zaten tegen ons te praten over waar we vandaan kwamen enz. Toen kregen we hun drankje, en wij wisten ook niet precies wat we er nu mee aan moesten toen ze ineens dingen gingen roepen als: Die niederländische Mädchen sind immer so hübsch en of we die avond nog naar een discotheek gingen.. Dat hebben we toen maar snel afgewimpelt met: Nou, wir sind sehr müde von das reisen und wir mussen Morgen wieder früh aufstehen.. (:S) hahaha, heel apart!

Alles liep op rolletjes tot de nacht aanbrak: Ik heb bijna geen oog dichtgedaan omdat een thaise die enigzins (:lees behoorlijk) wat te breed was voor haar lengte) loeihard begon te snurken! Dat was echt niet te doen! Ik sliep boven in een stapelbed en judith onder, dus om de haverklap stond ik naast haar om water te drinken, te zitten, BITTE en ´ik hou het echt niet meer uit nu!!`te roepen, te lezen, iets te zoeken wat ik in mijn oren kon doen.. Dat zijn uiteindelijk zakdoekjes geworden die ik toen ook aan Judith gegeven had, omdat ik dacht dat zij er ook zo ongelovelijk last van had. Je kon er gewoon niet omheen! Dus rond 04:30 besloot ik dat ik er genoeg van had en vroeg ik Judith of ze meeging een nachtelijke Stadtbummel te maken.. Dat wilde ze wel, maar pas na een kwartiertje als ik haar dan nog een keer zou roepen. Die keer is helaas nooit gekomen omdat ik toen wel in slaap ben gevallen, haha! De volgende morgen werden we wakker en Judith vond toen de 2 zakdoekjes in haar bed die ik haar die nacht had gegeven...en riep gelijk: Ieejjj..wat is dit? hahaha (ze had ze in haar slaap aangepakt :D)

De volgende dag wilden we de binnenstadt verkennen, en we kwamen er al snel achter dat Salzburg de woonplaats van Mozart was. Overal (echt overal!) was mozart-chocola/bonbons te koop.. hele winkels vol met alleen maar chocola, het leek wel alsof ze daar op mozartbonbons leefden! (wat we opzich ook niet heel erg vonden (A))
Toen we een man vroegen om een paar foto´s van ons te maken, begon hij ons daarna van alles uit te leggen over waar we absoluut heen moesten gaan, en waar we lekkere taart konden eten. Wat we natuurlijk ook hebben gedaan en hem daar wel erg toevallig ook weer tegenkwamen..
Daarna hebben we geshopt en over de Weihnachtsmarkt gelopen. Dat was het heel anders dan ik in Nederland gewend ben. Echt heel overdreven, maar daardoor wel weer juist heel gezellig. Er was een schaatsbaan in de stad aangelegd en het stond vol met kraampjes met kerstprullaria en eten. Daar hebben we ook echt heeeel fijne ronde bollen genaamd Schneekugeln ontdekt! Dat zijn eigenlijk gewoon uit de kluiten gewassen bonbons met een soort koek erdoor en nootjes eromheen. Echt aan te raden voor iedereen die ooit nog een duitse weihnachtsmarkt bezoekt!
We zijn die middag ook nog naar het ouderlijk huis van Mozart geweest (wat nu een museum is)
Bij de touristinfo hadden we gezien dat er in de stad een Mozart-dinner concert was, waar we daar ook kaartjes voor konden kopen. Dat leek ons wel een echte toeristische attractie, dus toen hebben we daar kaartjes voor gekocht.
Toen we daar s avonds aankwamen, wisten we echt niet wat we meemaakten! Het bleek een ongelovelijk chique gelegenheid te zijn waar alleen upperclass te vinden was! We kwamen daar aan met ons kaartje om ons te melden, en daarnaast stond al een man strak in het pak netjes te wachten om ons Gutenabend te wensen en ons naar onze plek te begeleiden. (zelfs onze stoel werd aangeschoven!) We wisten echt niet wat ons overkwam, en hadden op slag geen honger meer toen we AL dat bestek op tafel zagen liggen en een stuk of 3 glazen bij ons bord stonden! De kamer was ook uberchique ingericht, met kandelaren en flink wat kerstversiering. We zaten daar aan een tafel met 2 ladies uit London en 4 mensen uit Milano. (rond de leeftijd van 55) haha, we waren de enige jongeren daar geloof ik! We wisten echt niet wanneer we moesten gaan eten, welk bestek eerst, hoe we moesten zitten en wat we moesten zeggen! Dus we zaten daar eerst een paar minuten gwn stil sinds we daar geplaatst waren, van de shock bij te komen. Op een gegeven moment kwam er een orkestje binnen en 2 ´opera´ zangers. Hahaha, dat was echt prrachtig om mee te maken! Je moet zo even het filmpje bekijken om een sfeerimpressie te krijgen ;) Het eten was ook heeel lekker en werd door tig obers tegelijk geserveerd. Echt een ervarig apart was dat! :D

De volgende dag was het al zondag en gingen we alweer bijna naar huis.. Eerst wilden we nog naar een kasteel/burcht op een ´berg´ waar je heel goed uitzicht had over de stad. Daarbinnen was ook weer een museum over de geschiedenis van Salzburg, dus we hebben weer goed aan onze algemene ontwikkeling gewerkt! Daarna hebben we nog even over de kerstmarkt gelopen en voor de laatste keer aan onze verslaving toegegeven..

Dit was het wel! Poehe wat is het een verhaal geworden! Ik kan begrijpen als mensen halverwege zijn afgehaakt, haha! Maargoed, over 2,5 week kom ik alweer in Nederland voor kerstvakantie!! Heb echt super veel zin jullie allemaal weer te zien! liefs!

  • 27 November 2007 - 21:50

    Padre&Madre:

    Ohoh, jij geinponem, leuk hoor je verhaal en natuurlijk ook de fijne filmpjes.
    Hahahaha

    Heb je al een kaartje voor de terugreis?
    CU, ;-)

  • 27 November 2007 - 23:15

    Steve:

    Mag ik het even zeggen.. GE-NI-AAL!! hahaaha! hoe krijgen jullie het toch immer voor elkaar in de meest rare situaties terecht te komen!! ik kan daar absoluut van genieten :D
    liefs!!

  • 28 November 2007 - 11:34

    Frederique:

    Hahaha jullie maken idd echt van alles mee;) Echt heel leuk! Heb zin om je binnekort weer te zien Vero! liefs

  • 28 November 2007 - 15:09

    Eline:

    SNUIT! hahahaha! Ik lachte me rot!!!:D eeeenig Verooo dat dinner! Oh wat mooi! En idd wat Steve zegt: hoe krijgen jullie het toch immer voor elkaar in zulk soort situaties terecht te komen?!

    Tot gauw Vero:D:D
    xje
    E-line

  • 28 November 2007 - 15:45

    Garlotte:

    Wat een fijn verhaal weer Vero:D Echt super mooi ook joh, waar jullie gingen eten:| Dat filmpje ook met die opera-zangeres.. hahah! Eeenig! De snuithandgreep doet het hem ook zeker;) Heel nice dat je alweer bijna in die Niederlande bent, kunnen we eindelijk weer meeten! Veel plezier nog even Vero! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Salzburg

Stage zuid-Duitsland

Stage in Regensburg!!

Recente Reisverslagen:

02 April 2009

Finland!!

27 November 2007

Terug uit Salzburg!

10 November 2007

Ree essen

04 November 2007

Dobri den!!

26 Oktober 2007

Entschuldigung!!
Veronique

Stage in Regensburg!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 46482

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 11 Februari 2010

Tanzania, Turiani Hospital :)

07 September 2007 - 01 Februari 2008

Stage zuid-Duitsland

Landen bezocht: