Spare time :) - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Spare time :) - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Spare time :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

25 September 2009 | Tanzania, Turiani

Dan nu even weer apart stukje over onze spare time. Ik heb hier het hardlopen weer herontdekt, sinds vorige week doen we dat 1-2 keer per week, aangezien we hebben besloten waarschijnlijk toch weer gewoon mee te doen aan de batavierenrace in april! Omdat het hier overdag echt snoeiheet is, wordt hardlopen dan wat moeilijk. Dat betekent dat we 1-2 keer per week om 05:45 opstaan om 7,5-10 km te gaan hardlopen voor het werken in het ziekenhuis. In die tijd gaat juist de zon op, wat echt supermooi is om te zien. We rennen dus langs bergen, palmbomen en dorpjes waar iedereen ons altijd enthousiast begroet. Ze vinden het toch wat vreemd die Wazungu die zo’n haast hebben s’ochtends..

Zaterdag waren we uitgenodigd voor een bruiloft van een arts en een (ex) non. Dit was dus een en al geroddel in het dorp, want dat kan natuurlijk niet, haha! Om 14 uur werden we al opgehaald om met een bus naar de kerk te gaan. Iedereen klapte en zong de gehele busreis naar de kerk luidkeels mee. Toen we aankwamen was er een bandje aan het spelen en moesten we even wachten tot het bruidspaar klaar was om de kerk binnen te gaan. Totdat de ‘best man’ ineens naar ons toe kwam er vroeg of wij (bijzondere gasten) de bruidegom van de voren even wilden groeten. Haha, mm, oke?!
Eenmaal in de kerk was er een supergroot koor dat heel uitbundig zong en danste. De muziek die daarbij aangaat is geen orgel of bescheiden muziek maar een grote geluidsinstallatie met behoorlijk wat moderne beats erdoorheen. Echt te grappig om die muziek in een kerk mee te maken!

Het feest was s avonds ook absoluut vernieuwend. Er waren ongeveer 300 mensen uitgenodigd die allemaal op stoelen tegenover elkaar in rijen zaten. Er was een soort podium opgesteld met de meest vreselijke kitscherige aankleding. Alles was baby-roze met wit, met roze bloemen en continu knipperende kerstverlichting! (foto’s komen)
Na een paar uur te hebben geluisterd naar iemand die de boel bij elkaar moest kletsen en een ‘DJ’ die daar tussendoor wel 28 keer de eerste regel van een nummer van Celine Dion liet horen, kwam het moment van cadeautjes geven. Dat is hier nog een vak apart, dat wordt namelijk dansend gedaan, al zwaaiende met de cadeaus die je gaat geven als je bij het podium aankomt. (Dit dus voor het oog van 300 gasten) Supergrappig toen wij in onze Afrikaanse kledij de dansvloer over paradeerden. Na al deze formaliteiten (taart voeren en voorstellen van familie aan elkaar, waar geen einde aan kwam) was het rond 23 uur eindelijk tijd om te gaan eten. Dachten wij dat we toen even rustig zaten met ons bordje eten, totdat de Wazungu ineens omgeroepen werden om naar voren te komen, om daar vervolgens wat dansmoves te showen voor alle gasten! Hahaha, we hebben toen zo erg dubbel gelegen!

De volgende ochtend moesten we alweer heel vroeg opstaan omdat we de 2 dagen na de bruiloft naar een hotel in Morogoro gingen. Dat is echt zo’n fijn hotel met zwembad om weer even te genieten van de westerse luxe.Toen we daar bij het zwembad lagen slingerden er in de bomen om ons heen allemaal aapjes! Volgende maand gaan we weer!

Heel erg bedankt trouwens voor de vele reacties op mijn vorige bericht, superleuk om te lezen!

• 25 September 2009 - 09:49

Hanneke:

Hej lieve Vero!
    Fijn om weer even wat van je te horen:) Chill zo'n weekendje! De foto's zijn ook nice om te zien!
    Ik denk aan je!

x Hanneke

• 25 September 2009 - 10:13

Jolien:

Veroooo!!!
    Wat nice dat je weer een berichtje heb geplaatst.. en wat een verhalen toch weer! Naar dat je ook moet meemaken dat het niet goed gaat bij bevallingen, maarja.. dat gebeurd nou eenmaal... Maar fijn dat je ook zoveel leuke dingen meemaakt zeg, vind de foto's ook echt GEWELDIG! en die "wc" !! haaha
    Goed dat je aan het hardlopen bent geslagen, ik ook namelijk! haha over 2 weekjes is de 4Mijl al namelijk.. volgens jaar doe je ook mee hoor!:-)
    Liefs!

• 25 September 2009 - 10:23

Jolien:

Whahaha Vero, ik ging de foto's nog een keer kijken.. maar ik heb nu pas door dat jij die nurse op de foto's bent! wahahah had je helemaal niet herkend in je pakje, PRACHTIG!!!!

• 25 September 2009 - 10:59

Steve:

Aaahhhh echt superleuk om te lezen!! Ik kijk uit naar de foto's van een hardlooptochtje! En de giraffe!
    Ik wil daar ook heen! T klinkt allemaal echt zooo mooi!
    En wel heel jammer van die baby.. maar toch goed dat je het geprobeerd hebt!
    Heel veel liefs!!

• 25 September 2009 - 15:20

Padre:

Hallo Floepie,
    Mijn respect voor je groeit met de dag. Knap zoals je het beschrijft en hoe je er mee omgaat. Ik geniet van je verhalen en vind de dynamiek in je leven op dit moment wel moment erg groot.
    Trotse Padre;-)

• 26 September 2009 - 17:08

Marieke:

Hoi Veronique,
    Ik heb net jouw waarbenjij.nu ontdekt. Aangezien Judith niet zoveel zin heeft om haar avonturen op te schrijven zal ik jouw site ook wat vaker in de gaten houden. Haha.
    Super leuk om allemaal te lezen en wat hebben jullie al veel beleefd in zo'n korte tijd. En goed dat jullie zo je best doen voor de patiënten. Misschien brengt dat wel wat verandering met zich mee bij de verpleegkundigen daar.
    Heel veel plezier nog en doe de groetjes aan Judith.
    Groeten Marieke

• 28 September 2009 - 10:06

Christine:

Ha die Veronique!
    Goh meis wat een heftige verhalen zeg!! Goed om te lezen dat je in je "spare time" leuke ontspannende dingen doet! Vooral blijven doen. Maak me wel wat zorgen over de stagebegeleiding, schrijf je nog wel reflectieverslagen...??!!Gekheid natuurlijk, maar pas goed op jezelf, en geniet!

• 02 Oktober 2009 - 19:16

Annemiek:

Jambo!
    Wat weer een geweldige verhalen! Ik ben net terug van drie weekjes vakantie, dus ik had even wat bij te lezen hier en dat heb ik net in een ruk gedaan! Krijg een grote glimlach op m'n gezicht van je enthousiaste manier van schrijven, echt leuk! Ongelooflijk wat je daar allemaal meemaakt, en helaas ook niet altijd even makkelijk! Blijf vooral ook goed om jezelf denken en lekker veel leuke dingen doen!
    Enne, net als Christine maak ik me ook een beetje zorgen over je begeleiding.. Denk je dat wij even over moeten komen?! ;-)