Fanya kazi hospitalini! - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu Fanya kazi hospitalini! - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Veronique Eilander - WaarBenJij.nu

Fanya kazi hospitalini!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veronique

08 September 2009 | Tanzania, Turiani

Aaaah! Ik moet dit gewoon right away melden: Ik ben zojuist voor het eerst getuige geweest van een bevalling!! Het was super!! Wat een lieve lieve lieve babytjes!
Haha, het ging als volgt, vanmorgen begon de dag om 7.30 met het verzamelen op een binnenplaats. Daar komt dan het gehele ziekenhuispersoneel samen om de dag zingend te beginnen! Heel gezellig opzich, wat ze precies zingen ontgaat mij grotendeels, maar ik klap gewoon vrolijk mee! Daarna was het tijd voor ons om ons aan de gehele staff voor te stellen in Kiswahili! haha, was prachtig was dat, je hoeft maar te beginnen met habari! en iedereen roept al Karibu! (welkom!) terug en kijkt je glimlachend aan. :)

Na deze opening kregen we nogmaals een uitgebreide rondleiding van een anesthesist/organiser. Hij was ook heel aardig en uiterst geinteresseerd om alles zo goed mogelijk uit te leggen. Na deze paar uur hebben we even een afrikaanse pauze ingelast om wat te eten aangezien we toen wel wat suikers konden gebruiken. Uberfijne ananas hebben ze hier, zo zoet!

Na deze pauze mochten we zelf kiezen naar welke afdeling we willen om te orienteren. Dat is uiteraard de verlosafdeling geworden! Na deze week maternity gaan we de andere afdelingen van het ziekenhuis door en dat ga ik hopefully gelijk weer terug naar de maternity. :)
We hadden heel toevallig een superdrukke dag uitgekozen om hier mee te lopen, dus dit werd in plaats van meelopen, meewerken!
Dat was ook juist heel leuk, ik trok maar meteen een schort aan want na een paar minuten spoot het vruchtwater al door de zaal en waren er meerdere bevallingen tegelijk. Dat betekende toen de co assissent naast mij stond en de rest van de nurses niet te bekennen was dat ik ook maar de steriele handschoenen aantrok en meehielp. Wat een superervaring die kleine hummels!

Het rare is hier dat de moeder er zeker niet om staat te springen om haar babytje gelijk te willen zien en bij haar te hebben. Het babytje wordt in kanga's (afrikaanse doeken) gewikkeld, waarna het normaal is dat de baby ergens apart wordt neergelegd totdat de moeder hem na een uurtje ofzo komt ophalen! Daar kan ik echt niet bij hoor, dan pak ik dat kleine hummeltje natuurlijk graag op om in het eerste levensuurtje te vergezellen :) Maar ik ga nog even naar de afdeling en dan zit mijn eerste dag er alweer op!

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, altijd fijn!

  • 08 September 2009 - 11:31

    Padre:

    Je tovert ieder keer een glimlach op mijn snuit. Je enthousiasme is niet te stuiten, net een bevalling ;-). Have fun Floepie!

  • 08 September 2009 - 11:38

    Hanneke:

    Waah! Wat gaaf zo'n bevalling! Echt tof dat je mag kiezen op welke afdeling je wil helpen..Groetjes uit Delft:)
    xx

  • 08 September 2009 - 12:02

    Annemiek:

    Hey Veronique!
    Jeetje, wat heb je al veel meegemaakt in de korte tijd dat je er bent!
    Wat leuk dat je meteen kon assisteren bij een bevalling, dat was vast ontzettend gaaf!!
    Erg leuk om je enthousiaste verhalen te lezen, ik krijg de indruk dat je je heel erg vermaakt daar, mooi zo!
    Geniet er lekker van, en oefen maar goed met al die bevallingen daar, je wordt vast een geweldige verloskundige! (das wel een enorm gemis voor de psychiatrie!;-))
    Veel plezier! Ik blijf je volgen!
    Annemiek

  • 08 September 2009 - 12:57

    Connie:

    hoi Veronique
    ik heb me aangemld en leuk om te lezen hoe het met je gaat....het gaat je zeker lukken.je moeder vertelde van de bevalling,goed van je en leuk meehelpen en nie met je handen op je rug.Goede tijd gewenst.lieve groeten dricoju

  • 08 September 2009 - 14:42

    Frederique:

    Geniaal Véro om getuige te mogen zijn van bevallingen:d
    Dat cultuur verschil is zeker interessant, kan me ook echt niet voorstellen dat je je baby dan niet wil vastpakken..
    Veel plezier daar nog, volgens mij zit je wel op je plek;)

  • 08 September 2009 - 19:20

    Gerrit:

    Precies wat die padre van jou zegt dat bevestig harstikke leuk om je berichten te lezen, we blijven je volgen.blijf genieten.

  • 09 September 2009 - 09:06

    Yoop:

    Véro, je verhalen zijn geniaal! Kan er echt van genieten, en t is wel duidelijk dat jij dat ook doet!! Geniet meid!!!:D

  • 09 September 2009 - 10:29

    Steve:

    Suuuuupppercooool :D:D Echt heel nice dat t zo leuk is en dat je gelijk mag (of moet eigenlijk) helpen!
    Ik typ je morgen een mail! Liefs!

  • 09 September 2009 - 10:36

    Bryan:

    Wat een leuk verhaal weeer! :) Echt tof dat je nu ook meteen kan helpen met de bevallingen, wat je dan toch eigenlijk ook wilt later! Dat zou in Nederland nooit gebeuren!

    Super nice.

    liefs!

  • 09 September 2009 - 15:17

    Malies.:

    Nicooo.
    klinkt allemaal erg geniaal hoor!
    direct ook al met een bevalling helpen 8|
    nicee.
    hahaa. lag trouwens ook dubbel van die rennende hagedis.
    veel plezier.
    liefs, je kleine zusje.

  • 09 September 2009 - 16:01

    Eli:

    Te mooooi dit Vero-nike (dragen die Afrikanen eigenlijk ook Nikies??:-))
    Superschattig en bijzonder zo'n bevalling! Krijgen we binnenkort al wat foto's te zien van je Umgebung??
    Leafs ut Fryslân!

  • 09 September 2009 - 16:40

    Alita:

    hoi fijn dat alles goed met je gaat en groetjes uit heerde

  • 13 September 2009 - 16:32

    Carlijn:

    Bonjour Véro! Prachtig dat je meteen op je eerste dag ooggetuige van bevallingen bent geweest en je de Tanzaniaanse babytjes meteen in je armen mocht sluiten! :D
    Heb je ook een Afrikaans postadres waar ik Hollandse kaartjes naartoe kan sturen?
    Liefs!

  • 17 September 2009 - 16:24

    Fam Severs:

    leuk om al je verhalen te lezen groetjes uit heerde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Turiani

Tanzania, Turiani Hospital :)

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2010

Final update!

19 December 2009

Wadudu (beestjes)

19 December 2009

Alledaagse dag!

17 November 2009

Kreupel!

17 November 2009

Masai
Veronique

Stage in Regensburg!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 46494

Voorgaande reizen:

03 September 2009 - 11 Februari 2010

Tanzania, Turiani Hospital :)

07 September 2007 - 01 Februari 2008

Stage zuid-Duitsland

Landen bezocht: